대한치과위생학회

What dentists need and want from dental hygienists

 

Communication, a good attitude, and implementing feedback can help you build a solid hygienist-dentist relationship.
의사 소통, 좋은 태도 및 피드백 구현은 치과위생사와 치과 의사 관계를 더 깊고 단단하게 형성하는데 도움이 될 수 있습니다.
March 22, 2023
2023년 3월 22일

 

Hygienists are crucial members of the dental care team, from educating patients about oral health to implementing the newest techniques and technologies. However, hygienists are not working with patients in a vacuum; cultivating a mutually respectful and beneficial relationship with the dentist is vital to maintaining high-quality patient care standards.
치과위생사는 환자 구강 건강에 대한 교육에서 최신기술을 익히고 그 기술을 환자에게 적용하는 치과치료팀의 중요한 구성원입니다. 그러나 치과위생사는 고립된 환경에서 일하지 않습니다. 치과의사와 상호 존중하고 유익한 관계를 형성하는 것은 높은 수준의 환자 치료 기준을 유지하는 데 필수적입니다.

 


It can be difficult for new hygienists to understand what a dentist needs and wants from you, but here we’ll help demystify the building blocks of a successful hygienist-dentist partnership.
신입 치과위생사가 치과의사에게 필요한 것과 원하는 것을 이해하는 것은 어려울 수 있지만 이 글에서는 성공적인 치과위생사와 치과의사 파트너십 쌓는 법을 보여줄 것입니다.

 

Hone your communication skills 의사소통(커뮤니케이션) 기술을 연습(연마)하세요


The foundation of any good relationship is communication, and the hygienist-dentist relationship is no different. Being able to communicate clearly and concisely with the dentist makes the entire office workflow go as smoothly as possible. This ease of communication also extends to dental assistants, front office staff, and other members of the office.
좋은 관계의 시작은 의사소통이며, 치과위생사와 치과의사 관계에서도 마찬가지입니다. 치과의사와 명확하고 간결하게 의사소통 할 수 있으면 치과 전체의 업무 방향이 원활하게 진행됩니다. 이러한 의사 소통의 장점은 dental assistants, front office staff, 그리고 기타 사무실 구성원에게도 적용됩니다.


One of the most important points of communication between hygienists and dentists is the patient handoff. When you hand off a patient to the dentist, be direct and clear. Introduce the patient, discuss any oral care issues they’re experiencing, and talk about what you uncovered in their hygiene exam. Besides being an excellent primer for the doctor, this makes the patient feel seen and heard. When a handoff is done right, patients can see how cohesive and professional the office is, which makes them feel even more comfortable.
치과위생사와 치과의사 사이의 의사소통 할 때 가장 중요한 한가지는 환자정보를 전달할 때입니다. 환자를 치과의사에게 인계할 때는 직접적이고 명확하게 전달하십시오. 환자를 소개하고 환자가 겪고 있는 구강 관리 문제에 대해 논의하고 구강검사에서 발견한 사항에 대해 이야기해야 합니다. 이것은 의사를 위한 훌륭한 기초자료일 뿐만 아니라 환자가 보고 듣는 느낌을 받게 됩니다. 환자정보에 대한 인계가 제대로 이루어지면 환자는 치과내부에서 조직이 얼마나 화합하고 전문적인지 알 수 있어 훨씬 더 편안하게 느낄 수 있습니다.


Communication isn’t just verbal. Ensuring charts are updated, everything is documented, and the dentist is up to speed with each patient maintains the office workflow.
의사소통은 말로만 하는 것이 아닙니다. 차트가 업데이트되고 모든 것이 문서화되며 치과 의사는 각 환자 치료 시 업무의 속도를 빠르게 낼 수 있습니다.


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Cultivate a good attitude 좋은 태도를 구축하세요(만드세요)
Communication and solid interpersonal skills go hand in hand. Having a good attitude and eagerness to learn and grow in your career makes it easy for a dentist to work with you. Being available to jump in wherever you’re needed or to multitask on the fly establishes you as a team player who will do what needs to be done for the good of your patients.
의사소통과 탄탄한 대인관계의 기술은 함께 가는 것입니다. 경력을 쌓으면서 치과위생사로 배우고 성장하려는 좋은 태도와 열의를 가지고 있으면 치과의사와 쉽게 일할 수 있습니다. 필요할 때마다 함께 일하며 즉석에서 멀티 태스킹을 할 수 있음으로 환자의 이익을 위해 필요한 일을 하는 팀 플레이어로 자리잡을 수 있습니다.


Hygienists with strong interpersonal skills also need to be coachable. No hygienist understands immediately what the dentist needs from them, so understanding how to receive feedback and adapt to your environment and colleagues is crucial. Your dentist wants you to work together to develop your skills further so you can achieve long-term success in your career while providing excellent patient care.
강한 대인 관계 기술을 갖춘 치과위생사도 코칭 대상이 되어야 합니다. 어떤 치과위생사도 치과의사에게 필요한 것이 무엇인지 즉시 이해하지 못하므로 피드백을 받고 주위 정황과 주변 동료에게 적응하는 방법을 이해하는 것이 중요합니다. 치과의사는 치과위생사가 기술을 발전시키며 함께 일하고 탁월한 환자 케어를 제공하여 당신 커리어의 장기적 성공을 달성하기를 바랍니다.


Good interpersonal skills benefit every person in the office, from patients to dentists to office staff. Dentists highly value the contributions of their hygienists. Through your interactions with patients, you can provide valuable insights into patient behaviors and attitudes toward oral health. You may also have tips and strategies for improving patient compliance with oral hygiene routines or for addressing patient fears and concerns about dental procedures. If you put patients at ease and communicate clearly with them, you will undoubtedly create a positive patient experience that everyone can appreciate.
좋은 대인 관계 기술은 환자부터, 치과 의사, 사무실 직원에 이르기까지 사무실의 모든 사람에게 도움이 됩니다. 치과의사는 치과위생사의 공헌을 높이 평가합니다. 환자 치과위생사의 상호작용을 통해 환자가 가진 구강 건강에 대한 행동과 태도에 대한 중요한 통찰력을 제공할 수 있습니다. 또한 구강위생에 대한 환자의 루틴을 개선하거나 치과 시술에 대한 환자의 두려움과 우려를 해결하기 위한 팁과 전략이 있을 수 있습니다. 환자를 편안하게 하고 의료진과 명확하게 소통한다면 의심할 여지없이 모두가 인정할 수 있는 긍정적인 환자 경험을 만들 수 있을 것입니다.


Absorb and implement constructive criticism
건설적인 비판을 받아들이고 행동하라


There is always room to grow and improve, but you won’t necessarily recognize your areas of weakness unless someone tells you. Whether you need to work on multitasking or stressing the urgency of treatment to patients, feedback is meant to help develop your skills. In our office, constructive criticism is delivered clearly and specifically, with a focus on the behavior that needs to change instead of criticizing the person.
항상 성장하고 개선할 점이 있지만 누군가가 알려주지 않는 한 자신의 약점을 인식하지는 못할 수 있습니다. 멀티태스킹을 해야 하거나 환자에게 치료의 긴급성을 강조해야 하는 경우 피드백하는 것이 당신의 대화 기술을 높이는데 도움이 됩니다. 우리 병원에서는 건설적인 비판이 명확하고 구체적으로 전달되며, 사람을 비판하는 것이 아닌 변화가 필요한 행동에 초점을 맞추는 것입니다.


Feedback is provided in a timely fashion, and it’s usually a balance of positive and negative so hygienists feel valued while also understanding what they need to change. We treat constructive criticism as a dialogue; it’s important for hygienists and dentists to reach a common understanding of the issue and identify solutions together.
피드백은 시기 적절하게 제공되며 일반적으로 긍정적인 것과 부정적인 것의 균형을 이루므로 치과위생사는 자신이 무엇을 변화되어야 하는지 이해하는 동시에 그 가치에 대해 느끼도록 합니다. 우리는 건설적인 비판을 대화로 여기고 치과위생사와 치과의사가 문제에 대한 공통된 이해와 해결책을 찾는 것이 중요합니다.


Receiving and implementing feedback requires those communication skills and that positive attitude. Remember, all criticism is shared with the goal of providing the best possible care to patients.
피드백을 받고 실행하려면 이러한 의사소통 기술과 긍정적인 태도가 필요합니다. 모든 비판은 환자에게 최상의 치료를 제공하기 위한 목표라는 점을 기억하십시오.

 

 

A solid hygienist-dentist relationship is at the core of a well-functioning office. As a hygienist, communication and interpersonal skills, a good attitude, and the ability to receive and implement constructive criticism are crucial to maintaining that good relationship. Your dentist needs to be able to count on you, but you also need to be able to count on your dentist. That relationship is a two-way street, and you should also expect clear communication, support, and respect from your dentist.
견고한 치과위생사-치과의사 관계는 제대로 돌아가는 병원의 핵심입니다. 치과위생사로서 의사소통 및 대인관계기술, 좋은 태도, 건설적인 비판을 수용하고 실행하는 능력은 좋은 관계를 유지하는 데 매우 중요합니다. 치과의사는 치과위생사를 믿을 수 있어야 하지만, 치과위생사도 치과의사를 믿을 수 있어야 합니다. 그 관계는 상호간의 존중이며 치과 의사의 명확한 의사 소통, 지원 및 존중을 기대해야 합니다.
At Aspen Dental, building those positive, respectful relationships is an unwavering mission. Between regular morning huddles to discuss daily schedules, recognition of staff for excellent work, and team-bonding activities, our practices create strong teams of dental care professionals who can work seamlessly to provide the best possible patient care.
Aspen Dental에서 긍정적이고 존중하는 관계를 구축하는 것은 흔들리지 않는 사명입니다. 일상적인 일정을 논의하기 위한 정기적인 아침 모임, 우수한 직원의 인정, 그리고 팀을 결속시키는 활동 과 적용은 최고의 환자 케어를 제공하기 위해 원활하게 일할 수 있는 강력한 치과 관리 전문가 팀을 만듭니다

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